تلقین (Inception)

 

معرفی فیلم تلقین (Inception)
جهان خواب و رویا از کودکی همیشه برای ما جذاب و دوست داشتنی بوده است. حالا هم قرار است سراغ فیلمی برویم که قرار است ما را به گردشی هیجان انگیز و متفاوت به جهان خواب و رویا ببرد. 
فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان که اگر نگوییم بهترین یقینا جزو بهترین ها در بین فیلمهای بسیاری است که درباره ی خواب ها ساخته شده است. و البته با نگرشی متفاوت و با داستانی هیجان انگیز  و جذاب ما را سر جای خود میخکوب می کند و تا آخر فیلم چشم از آن بر نخواهید داشت. و حتی بعد از پایان نیز ذهن ما هنوز درگیر نگرش جدید به خوابها خواهد بود.
داستان درباره ی یک گروه خلافکار حرفه ای با سر گروهی به نام دام کاب (با بازی لئوناردو دی کاپریو) شکل می گیرد. مهارت این تیم شگفت انگیز در استخراج افکار، ایده ها و تمام اطلاعات مورد نیاز سازمان های جاسوسی است که از طریق فرو بردن افراد و سوژه های مد نظر به خواب های عمیق و موقعی که ذهن در آسیب پذیر ترین حالت برای سرقت افکار قرار دارد اطلاعات و اسرار را بدست می آورند. و البته طبیعتا در مقابل پول هنگفتی نیز به جیب می زنند. دام کاب همچنین در گروه خود از برترین روانشناسان برای استخراج اطلاعات و همچنین ماهر ترین معماران برای ساخت فضای خواب به نزدیک ترین حالت ممکن به واقعیت بهره می گیرد. و  همانطور که احتمالا حدس زده اید به راننده حرفه ای و تیراندازان ماهر برای فرار از دست پلیس هم نیاز دارند. اما این بار قضیه فرق دارد و ماموریتی ظاهرا غیر ممکن پیش روی این گروه حرفه ای است. یک سرمایه دار بزرگ ژاپنی به نام سایتو که خود قبلا مورد هجوم این گروه قرار گرفته و از توانایی شگفت انگیز این تیم خبر دارد پیشنهاد ماموریتی متفاوت می دهد. که به جای استخراج اطلاعات، یک اندیشه و  تفکر را در لایه های عمیق ذهنی و ناخودآگاه فرد مورد نظر قرار دهند. در عوض قول می دهد که با نفوذ و روابطی که دارد اسم دام کاب را از روی لیست سیاه آمریکا بردارد...
فیلم تلقین بدون شک از برترین آثار سینمای روانشناختی است که به تفکر و برداشت ما از خواب و رویا ضربه می زنند و نگرش ما را نسبت به اینها تغییر می دهند. بطوریکه احتمالا پس از پایان فیلم سوال های گوناگونی درباره خواب و رویا ذهنتان را به چالش خواهند کشید و البته دیالوگ های ماندگار و تفکر برانگیز این فیلم در سکانس های مختلف هم محال است که از خاطرتان برود. همچنین لایه هایی غیر قابل حدس از زندگی یک سارق مواجه می شوید که شما را در بهت فرو خواهد برد. 
دیالوگ ماندگار و محبوب من :
کاب:«مهمترین انگل غیرقابل نابودی چیه؟ باکتری؟ ویروس؟ یا کرم روده‌؟...: نه بلکه یک فکر... انعطاف پذیر و به شدت مُسری.... یکبار که فکری وارد ذهن آدم شد، تقریبا غیرممکنه که بتونی از ریشه نابودش کنی... فکری که کاملا شکل گرفته و قابل درک باشه، تو ذهنت میمونه... درست این تو. (اشاره به سر)

۱۱:۲۱
.★. farzaneh
۰۸ خرداد ۰۰ , ۰۰:۱۱

چ دیالوگ خفنی بود 

متاسفانهههههه فکر تو ذهن میمونه 💔💔

پاسخ :

واقعا عاشق این دیالوگم. ❤

.★. farzaneh
۰۸ خرداد ۰۰ , ۰۰:۱۱

کاش بعضی چیزا میموند و بعضی پاک میشد تو سرت 

پاسخ :

دیگه همینه دنیا، همیشه اونی نیست که ما می خوایم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

محمد منتصری

(( به نام عشق ))
«درود»
Designed By Erfan Powered by Bayan